Dodge Durango Forum banner
21 - 38 of 38 Posts
Mamy Chryslera Pacifica z 2019 roku. To znany problem na forach Pacifica. Zazwyczaj jest to 1 lub więcej z 3 rzeczy.

1) Zła bateria pomocnicza
2) Uszkodzona bateria główna
3) Niewystarczająco jeżdżony, aby naładować/utrzymać naładowaną baterię pomocniczą.

Nie mieliśmy tego problemu w naszym 2019 roku, więc nie musiałem jeszcze zostać w tym ekspertem.

Wszystkie Pacifica mają SS, ale tylko V6 Durango mają SS. Możesz przejrzeć fora Pacifica, aby uzyskać najwięcej informacji.
 
#3 jest głównym winowajcą w nowym jeepie mojej żony. Robi nim tylko 50 mil tygodniowo, jeśli w ogóle, i głównie stoi na podjeździe.
Och, człowieku, dlaczego wydałem na to 55 tysięcy... LOL
 
Jest tak wiele postów, w których brakuje tego: 'Wymieniłem akumulator pomocniczy, nie zniknęło to od razu, ale po kilku dniach jazdy zniknęło!' Szukam tego. Słyszałem to drugie, ale wątki zwykle po prostu urywają się bez rozwiązania po kilku sugestiach i bez opublikowanego 'to było moje rozwiązanie'.

Sam jestem w fazie 'wymieniłem akumulator, ale wciąż mam światło, mam nadzieję, że nie będę musiał zabierać go do dealera'.
Oto, z czym musiałem się zmierzyć w samochodzie klienta, 2019 Dodge Durango, który przyszedł z "systemem serwisowym S/S"
Wymieniłem akumulator pomocniczy, wykonałem 'twardy reset' (odłączyłem kabel ujemny od akumulatora głównego i od akumulatora pomocniczego - jeśli zrobisz tylko akumulator główny, to NIE zadziała).
Jeździłem nim przez około 15 minut, aż wszystkie warunki dla systemu S/S zostały spełnione.
Jak tylko osiągnął temperaturę, ostrzeżenie zniknęło.
Powodzenia!
 
Miałem problemy, które wymagały wymiany inteligentnego czujnika baterii. ESS działał tylko sporadycznie. Warsztat przeprowadził kilka testów i ustalił, że to czujnik. Wymieniono i z powrotem w drodze.
 
FWIW, jeśli IBS jest uszkodzony, pozostawi kod ciała "Bxxx", który większość gotowych czytników kodów pobiera tylko kody układu napędowego "Pxxx". Teraz, jeśli masz oprogramowanie o nazwie Alfaobd (~60 USD) i interfejs obd, który jest kompatybilny z alfa (w zakresie od 20 do 140 USD), możesz faktycznie odczytać SOC z IBS.

B2193-00-INTELIGENTNY CZUJNIK AKUMULATORA WEWNĘTRZNY
Teoria działania

Inteligentny czujnik akumulatora (IBS) to elektryczny bocznik z mikroprocesorem, który jest zamontowany w linii z ujemnym kablem akumulatora. IBS monitoruje przepływ prądu i napięcie. IBS ma również wbudowany termistor, który oblicza temperaturę akumulatora. Mikroprocesor wykorzystuje te dane do obliczania stanu naładowania akumulatora, rezystancji wewnętrznej akumulatora, otrzymanego ładunku, dostarczonego ładunku i czasu eksploatacji. Informacje te są zgłaszane za pośrednictwem obwodu magistrali LIN do modułu sterowania nadwoziem (BCM). BCM nadaje informacje do modułu sterowania układem napędowym (PCM) przez magistralę CAN.
Kiedy monitorowane i ustawione warunki
Kiedy monitorowane:

Ta diagnostyka działa w sposób ciągły, gdy spełnione są następujące warunki:

  • Zapłon w pozycji Run przez co najmniej pięć sekund.

  • Napięcie akumulatora wynosi od 10,0 do 16,0 V.
Ustaw warunki:

  • Moduł sterowania nadwoziem odbiera komunikat przez obwód magistrali LIN 1 wskazujący, że inteligentny czujnik akumulatora (IBS) ma usterkę wewnętrzną.
Domyślne działania:

  • Funkcjonalność związana z inteligentnym czujnikiem akumulatora (IBS) nie jest w pełni sprawna.

Oto więcej informacji na temat IBS, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej.

OPERACJA
Inteligentny czujnik akumulatora (IBS) zawiera rezystor o niskiej wartości lub bocznik. Bocznik powoduje spadek napięcia, który jest odczytywany przez wewnętrzny mikrokontroler w celu określenia przepływu prądu do i z akumulatora. Oprócz bocznik, IBS zawiera czujnik do monitorowania temperatury akumulatora. Dane zebrane przez IBS, w tym pomiary temperatury, napięcia i prądu, są przesyłane przez magistralę komunikacyjną LIN do modułu sterowania nadwoziem (BCM) lub modułu sterowania układem napędowym (PCM), w zależności od zastosowania. IBS służy do dwóch głównych celów. Pierwszym z nich jest dostarczenie modułowi sterowania układem napędowym (lub PCM) zarówno natychmiastowych, jak i historycznych informacji o akumulatorze, dzięki czemu PCM może precyzyjnie sterować systemem ładowania. Precyzyjne ładowanie jest ważne w pojeździe wyposażonym w akumulator z materiałem szklanym absorbującym (lub AGM), ponieważ są one szczególnie wrażliwe na przeładowanie. Drugim celem jest dostarczenie danych do BCM w celu obsługi funkcji zrzucania obciążenia. Obwód zasilania z bezpiecznikiem i magistrala LIN są podłączone do IBS za pośrednictwem dwukońcowego złącza.

Oprócz pomiarów w czasie rzeczywistym, IBS przesyła niektóre obliczone dane akumulatora przez magistralę LIN, w tym stan naładowania, stan zdrowia i stan funkcjonalny. Wartości te są obliczane przez przechowywanie pomiarów w czasie.

Czujnik akumulatora jest czytelny/diagnostyczny za pomocą „narzędzia skanującego”, które może wyświetlać wszystkie dostępne parametry potrzebne do serwisowania pojazdu lub rozwiązywania problemów.

Informacje, które inteligentny czujnik akumulatora (IBS) wysyła przez magistralę CAN, to

  • SOC = Stan naładowania akumulatora (lub SOC) jest wyrażony jako procent. IBS oblicza SOC na podstawie zmierzonego napięcia oraz szybkości ładowania i rozładowania. Dlatego SOC nie jest bezpośrednim procentem napięcia akumulatora.

  • SOF = Stan funkcji akumulatora: Stan funkcji akumulatora (lub SOF) to obliczona prognoza najniższego napięcia, do którego spadnie akumulator podczas uruchamiania silnika.
PCM i BCM wykorzystują te obliczone informacje do optymalizacji zarządzania energią pojazdu w celu zwiększenia efektywności paliwowej. Dane przesyłane z IBS są interpretowane i wysyłane przez sieć CAN przez moduł podłączony do magistrali LIN IBS.

Kiedy IBS jest włączany po raz pierwszy lub jest zasilany po odłączeniu zasilania, wchodzi w fazę „rekalibracji”, w której IBS musi rozpoznać typ akumulatora, jego charakterystykę i stan. Zatem w tej fazie tolerancje funkcji stanu (SOC, SOF) są większe niż w normalnych warunkach pracy. Kiedy IBS jest odłączony od akumulatora, urządzenie traci zapisaną pamięć. Po przywróceniu zasilania IBS uruchamia proces ponownej nauki. Dopóki proces ponownej nauki nie zostanie zakończony, dokładne informacje o stanie akumulatora są niedostępne dla innych systemów pojazdu. Proces ponownej nauki IBS wymaga trzech do pięciu normalnych uruchomień zainicjowanych przez operatora z co najmniej ośmiogodzinnym czasem wyłączenia silnika między każdym uruchomieniem. Zazwyczaj proces zajmuje kilka dni eksploatacji pojazdu. Pamiętaj, że proces ponownej nauki jest uruchamiany ponownie za każdym razem, gdy zasilanie jest ponownie podłączane do IBS. Ma to duży wpływ na funkcję start/stop.

Uwaga na temat Start/Stop i IBS - Działanie Start/Stop powoduje duże obciążenie akumulatora. Dlatego podczas pracy start/stop PCM zwiększa moc wyjściową systemu ładowania, aby natychmiast naładować akumulator po uruchomieniu. Na przykład w Ram HFE moc ładowania jest zwiększona do 220 amperów. Ta bardzo wysoka prędkość ładowania byłaby nierozsądna bez znajomości szczegółowych informacji o akumulatorze, ponieważ akumulator lub system ładowania mogłyby ulec uszkodzeniu. Ponadto PCM nie ma wystarczających danych, aby ustalić, czy akumulator ma wystarczającą moc do ponownego uruchomienia silnika. Dlatego start/stop jest wyłączony w trybie ponownej nauki IBS. EVIC wyświetla różne komunikaty, gdy funkcja start/stop jest wyłączona.

Jeśli IBS jest uszkodzony, nie można go serwisować, należy go wymienić.
 
Jest tak wiele postów, którym brakuje tego: „Wymieniłem akumulator pomocniczy, nie zniknęło to od razu, ale po kilku dniach jazdy zniknęło!” Szukam tego. Słyszałem to drugie, ale wątki zwykle po prostu urywają się bez rozwiązania po kilku sugestiach i braku opublikowanego „to było moje rozwiązanie”.

Sam jestem w fazie „wymieniłem akumulator, ale wciąż mam światło, mam nadzieję, że nie będę musiał zabierać go do dealera”.
Moja lampka serwisowa Stop Start zapaliła się około 6 miesięcy temu, więc wymieniłem akumulator pomocniczy, ale to nigdy nie wyczyściło światła. Cóż, w końcu zabrałem go do dealera, żeby to sprawdził. Powodem jest to, że wkrótce sprzedam samochód i nie chciałem mieć na nim aktywnej lampki ostrzegawczej. Dealer naprawił to w około 30 minut. PCM wciąż pokazywał, że akumulator pomocniczy miał tylko 16%. Musieli wgrać nowy soft do PCM, aby rozpoznał nowy akumulator. Dodatkowo powiedziano mi, że przeprowadzili aktualizację oprogramowania specjalnie dla tego problemu. Aktualizacja oprogramowania ma również poprawić działanie systemu start-stop.
 
Tak, jest bezpiecznik 5-amperowy, który również należy sprawdzić. Przy okazji, uważajcie, że FSM błędnie oznacza zaciski pomocnicze.
 
Image
Widział to ktoś? Jakieś rozwiązanie problemu? Właśnie dostałem tę wiadomość w niedzielę i od tego czasu zniknęła, ale to dziwne, że się pojawiła i wyłączyła system auto stop/start w V6. TIA Scott
Właśnie mi się to przydarzyło, włącza się, a potem wyłącza, ciężarówka jest okropna, gdy świeci się kontrolka
 
Sprawdź kody. Zazwyczaj, jeśli funkcja stop-start jest niedostępna, zostanie podany powód... np. "oszczędzanie baterii", "kąt skrętu", "klimatyzacja"... itp., ale jeśli po prostu widnieje "niedostępne", może to wynikać z innych problemów, które mogą objawiać się w oczekującym lub zapisanym kodzie.
 
Dziękuję. Czy oba akumulatory znajdują się pod przednim siedzeniem pasażera? Zauważyłem, że akumulator nie znajduje się w komorze silnika i pod tym siedzeniem znajduje się osłona na podłodze.
Cześć, mam ten sam komunikat w moim 21' Durango, że funkcja stop-start nagle nie działa, czy mówisz, że jest bateria tylko dla tej funkcji, czy bateria silnika pod przednim siedzeniem pasażera? Widziałem tylko białą wtyczkę zamontowaną na każdym siedzeniu z wiązką przewodów do niej, ale nie rozumiem, jak dostać się do tych akumulatorów? Proszę o pomoc
 
Bateria prawdopodobnie wymaga wymiany. Znajduje się (jak sądzę) obok głównej baterii
Cześć, mam Durango 21' z tym samym komunikatem. Nie rozumiem, że jest bateria tylko dla tej funkcji?? Czy główna bateria, którą mówisz, że jest pod siedzeniem pasażera? Szukałem tam, nie ma żadnej klapy ani niczego. Jak mogę uzyskać dostęp do tych baterii??? Proszę o pomoc, nie chcę, żeby moja córka jeździła, jeśli coś nie działa, czy to w porządku, jeśli ta funkcja nie działa? Przydałaby mi się wszelka pomoc, jaką mogą zaoferować nam właściciele Dodge'a
 
Tak, jest pod siedzeniem. Zdejmij tylną matę podłogową, a następnie przesuń przedni fotel maksymalnie do przodu. Pomiędzy szynami siedzenia znajduje się plastikowy panel do podniesienia, który odsłania baterie.
 
  • Helpful
Reactions: Futterman
Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat lokalizacji i wymiany baterii, przejdź tutaj.
 
Hej meStevo, mam ten sam problem. Podłączyłem czytnik obd2 i otrzymałem kod DTC:
P0027, który wywołuje zawór zmiennych faz rozrządu wydechowego bank1. Więc wyczyściłem kod i wiadomość ss i przejechałem około 20+ mil, wróciłem do domu i zaparkowałem. Następnego dnia samochód nie chciał odpalić. Napięcie akumulatora wynosiło 12,4 V.
Zholowałem go do mechanika AAA, który nie mógł zlokalizować problemu, ale stwierdził, że zawór VVT wydechu jest dobry i w końcu znalazł uszkodzony rozrusznik za 1300 dolarów później odebrałem moje dziecko i przestało działać na środku skrzyżowania, teraz mechanik mówi, że potrzebuję nowego modułu sterowania skrzynią biegów za 2800 dolarów + robocizna.
Szczęście dopisało, Mopar strajkuje i brak dostępności części przez 6 miesięcy. Udało mi się odjechać durango do domu, wyłączając A ss, naciskając przycisk na konsoli.
Samochód jechał normalnie do 45 mil na godzinę. Zastanawiam się, czy mogę po prostu jeździć nim bez używania funkcji A ss, dopóki nie uda mi się go naprawić.
 
Mogę powiedzieć, że powinieneś odzyskać pieniądze od tego mechanika i być bardzo wątpliwym co do ich diagnozy TCM. Nic z tego w ogóle się nie zgadza.
 
21 - 38 of 38 Posts