Dodge Durango Forum banner
1 - 20 of 78 Posts

vinniemeatball

· Registered
16 Posts
Plotseling werkten beide niet meer. Ik kan de stoel verstellen en vervolgens opslaan, en het geeft aan dat het is opgeslagen. Maar na het verplaatsen van de stoel en vervolgens op de knop #1 of #2 te drukken, gebeurt er niets. Tegelijkertijd werkte de easy exit ook niet meer.

Is er iemand die dit probleem heeft en/of weet hoe het op te lossen?

Bedankt

Ik hoop dat je een oplossing vindt. Plaats hier een bericht als je dat doet, want anderen zullen het waarschijnlijk op een gegeven moment ervaren.

Terwijl u zich buiten de vrachtwagen bevindt, beweegt u uw stoel van uiterst vooruit naar uiterst achter. Het lijkt er niet toe te doen in welke richting u begint. Als ik me goed herinner, adviseerden sommigen om de functie uit te schakelen, de stoel(en) te bewegen en de functie vervolgens weer in te schakelen - maar dat heb ik nog nooit hoeven doen. Ik denk dat dealerupdates van de software de geheugeninstellingen in de war sturen.

We hadden dit probleem in de '14 Durango van mijn vrouw. Geheugenstoel werkte niet meer, nam geen nieuwe instellingen over, enz.

Het duurde twee bezoeken aan de dealer en een telefoontje naar Chrysler Tech voordat ze het probleem oplosten. Het bleek een deureenheid in de passagiers zijde voordeur te zijn. Ze hebben ook de geheugenmodule in de bestuurdersdeur vervangen voor de zekerheid.

Als ik me goed herinner, waren er een paar codes die enigszins hielpen bij de diagnose.

Het wijst er gewoon op dat alles in dit voertuig op manieren met elkaar verbonden is die we niet zouden verwachten...

Terwijl u zich buiten de vrachtwagen bevindt, beweegt u uw stoel van uiterst vooruit naar uiterst achteruit. Het lijkt er niet toe te doen in welke richting u begint. Als ik me goed herinner, adviseerden sommigen om de functie uit te schakelen, de stoel(en) te bewegen en de functie vervolgens weer in te schakelen - maar dat heb ik nog nooit hoeven doen. Ik denk dat dealerupdates van software de geheugeninstellingen in de war sturen.
Ben zelf de easy exit-functie kwijtgeraakt op de '14 Limited. De bovenstaande probleemoplossingsprocedures hebben geholpen.

Ik heb de 'easy exit functie uitschakelen' 'stoel vooruit en achteruit bewegen' 'easy exit functie weer inschakelen' gedaan. Dit WERKT, maar zorg ervoor dat de stoel helemaal naar voren gaat. Mijn knieën zaten de eerste paar keer klem en ik dacht dat het ver genoeg was, maar dat was het NIET. Misschien is het advies om buiten de truck te zijn hierdoor, ik schoof gewoon op de achterkant van de stoel. Ik weet niet zeker of je de functie aan en uit moet zetten, VOLLEDIG de stoel bewegen kan genoeg zijn. Ik denk dat ik een software-update heb gedaan, wat misschien de oorzaak van het probleem was.

Plotseling zijn beide gestopt met werken. Ik kan de stoel verstellen en dan opslaan en het laat zien dat het is opgeslagen. Maar na het bewegen van de stoel en dan op de #1 of #2 knop te drukken, gebeurt er niets. Ook tegelijkertijd stopte de easy exit met werken.

Iemand dit probleem gehad en/of weet hoe het op te lossen?

Bedankt
Dit is me net overkomen. Dit is hoe ik het heb opgelost.

2017 Durango Geheugenfunctie Reset
Als "Geheugen" functies stoppen met werken, doe dan het volgende.
1. Stap in de auto met de sleutel en druk op de "Start/Stop" knop zonder het rempedaal in te drukken om de auto in de accessoiremodus te zetten. OPMERKING: Het is niet nodig om de "Easy Exit Feature" uit te schakelen.
2. Draai het raam aan de bestuurderskant naar beneden.
3. Verlaat de auto: OPMERKING: Laat de sleutelhanger in de auto.
4. Sluit de deur aan de bestuurderskant.
5. Van buiten de auto kunt u alle "Geheugen" functiebedieningen bereiken:
a. Bestuurdersstoelbediening
b. Bediening van de rugleuning van de bestuurdersstoel
c. Stuurwielpositieschakelaar
d. Elektrische spiegels, links en rechts
6. Reik in de auto en zoek de bediening van de bestuurdersstoel. Gebruik de bedieningselementen:
a. Beweeg de stoel helemaal naar voren, dan helemaal naar achteren tot hij aan beide uiteinden stopt.
b. Beweeg de stoel helemaal omhoog, dan helemaal omlaag tot hij aan beide uiteinden stopt.
c. Kantel de stoel helemaal omhoog, dan helemaal omlaag tot hij aan beide uiteinden stopt.
7. Reik in de auto en zoek de bediening van de rugleuning van de bestuurdersstoel. Gebruik de bedieningselementen:
a. Kantel de rugleuning helemaal naar voren, dan helemaal naar achteren tot hij aan beide uiteinden stopt, en kantel hem dan terug naar de middelste (normale) positie.
8. Reik in de auto en zoek de stuurwielbediening. Gebruik de bedieningselementen:
a. Beweeg het stuurwiel helemaal naar binnen, dan helemaal naar buiten tot het aan beide uiteinden stopt.
b. Beweeg het stuurwiel helemaal omhoog, dan helemaal omlaag tot het aan beide uiteinden stopt.
9. Reik in de auto en zoek de bediening van de elektrische spiegels. Gebruik de bedieningselementen en doe het volgende voor zowel de linker- als de rechterspiegel:
a. Beweeg de elektrische spiegel helemaal omhoog, dan helemaal omlaag tot hij aan beide uiteinden stopt.
b. Beweeg de elektrische spiegel helemaal naar links, dan helemaal naar rechts tot hij aan beide uiteinden stopt.
10. Open de bestuurdersdeur en stap terug in de auto. Reset de geheugeninstellingen van bestuurder 1 en bestuurder 2 volgens de instructies in de gebruikershandleiding.
11. Druk op het rempedaal en druk op de Stop/Start-knop Start de motor.
12. Druk op de Stop/Start-knop Stop de motor.
Uw "Geheugenfuncties" zouden weer normaal moeten werken.

De mijne is het ook net kwijt. Knoppen doen niets als ze worden ingedrukt. Af en toe krijg ik een bericht dat positie 1 geleerd is of wat dan ook, maar dat is het dan. Zal het opnieuw proberen te resetten. Begin een stel gremlins te krijgen in deze 2 jaar oude, 14500 mijl oude troep.

Zorg ervoor dat de stoel helemaal naar beneden is gezakt

Terwijl u zich buiten de vrachtwagen bevindt, beweegt u uw stoel van helemaal naar voren naar helemaal naar achteren. Het lijkt er niet toe te doen in welke richting u begint. Als ik me goed herinner, adviseerden sommigen om de functie uit te schakelen, de stoel(en) te bewegen en de functie vervolgens weer in te schakelen - maar dat heb ik nog nooit hoeven doen. Ik denk dat dealerupdates van software de geheugeninstellingen in de war brengen.
Eerst werkte dit niet voor mij. Maar ik probeerde het opnieuw en toen ik de stoel helemaal naar achteren bewoog, liet ik hem ook zo ver zakken als hij kon, waardoor de stoel nog verder naar achteren kon gaan. Ik heb de hierboven beschreven stappen voltooid en de easy exit-functie werkt weer.

Hope dat dit iemand helpt.

Mijn geheugenstoelen stopten met werken op mijn 2017 Ram 2500 Laramie, net na de eerste onderhoudsbeurt. De dealer moest een flash uitvoeren voor een terugroepactie en toen ik hem mee naar huis nam, merkte ik dat de easy exit en het geheugen niet meer werkten. Ik las dit forum en zag de post om de stoel helemaal naar voren en dan weer naar achteren te bewegen. Dacht dat het een grap was, maar probeerde het. Het werkte geweldig, nu werkt alles. Heeft me een ander bezoek aan de dealer bespaard.

Dank u, ik ben dit probleem afgelopen weekend tegengekomen toen ik iets tussen de stoel en de console liet vallen. Om het item op te halen, reed ik de stoel naar voren en vervolgens naar achteren. Toen merkte ik dat de easy exit en de stoelinstellingen niet werkten. Om dit te corrigeren, reed ik de stoel helemaal naar voren en vervolgens naar achteren, daarna heb ik de auto opnieuw opgestart - probleem opgelost.

Aan de man die zijn D als een 'turd' beschrijft... je moet wel een slechte hebben gehad, mijn 16 is pure bliss geweest... Misschien heb je een gebruikte gekregen van iemand die er niet voor zorgde.

Ik heb bijna 2 maanden geleden een hert aangereden en ik heb mijn auto gisteren pas teruggekregen van de schadeherstelwerkplaats. Het geheugenprofiel werkte niet en de easy exit ook niet. Ik heb precies gedaan wat in het bovenstaande advies stond en het werkte perfect!! Bedankt voor de informatie Spencer2017!!!

DE INSTRUCTIES VAN LEARMENT WERKTEN!

Ter info: Ik heb een 2017 Dodge Durango GT. Dit is specifiek wat ik deed:

- Ik liet mijn voertuig draaien en schakelde de Easy Exit-functie uit
- Ik stapte uit mijn voertuig
- Ik schoof de stoel helemaal naar voren totdat hij niet meer naar voren kon
- Toen schoof ik de stoel helemaal naar achteren totdat hij niet meer naar achteren kon
- Ik stapte terug in het voertuig terwijl de stoel helemaal naar achteren stond en schakelde de Easy Exit-functie weer in
- Ik verstelde mijn stoel naar de positie waar ik hem wilde hebben
- Toen schakelde ik mijn voertuig uit. De Easy Exit-functie werkte weer, allemaal dankzij dit forum!!!!

Dit is me net overkomen. Hier is hoe ik het heb opgelost.

2017 Durango Geheugenfunctie Resetten
Als "Geheugen" functies niet meer werken, doe dan het volgende.
1. Stap in de auto met de sleutel en druk op de "Start/Stop" knop zonder het rempedaal in te trappen om de auto in de accessoiremodus te zetten. OPMERKING: Het is niet nodig om de "Easy Exit Feature" uit te schakelen.
2. Draai het raam aan de bestuurderskant naar beneden.
3. Verlaat de auto: OPMERKING: Laat de sleutelhanger in de auto.
4. Sluit de deur aan de bestuurderskant.
5. Van buiten de auto kunt u alle "Geheugen" functiebedieningen bereiken:
a. Bestuurdersstoelbediening
b. Bestuurdersstoelrugbediening
c. Stuurwielpositieschakelaar
d. Elektrische spiegels, links en rechts
6. Reik in de auto en zoek de bedieningselementen van de bestuurdersstoel. Gebruik de bedieningselementen:
a. Beweeg de stoel helemaal naar voren en dan helemaal naar achteren totdat deze aan beide uiteinden stopt.
b. Beweeg de stoel helemaal omhoog en dan helemaal omlaag totdat deze aan beide uiteinden stopt.
c. Kantel de stoel helemaal omhoog en dan helemaal omlaag totdat deze aan beide uiteinden stopt.
7. Reik in de auto en zoek de bediening van de rugleuning van de bestuurdersstoel. Gebruik de bediening:
a. Kantel de stoel helemaal naar voren en dan helemaal naar achteren totdat deze aan beide uiteinden stopt, en kantel hem dan terug naar de middelste (normale) positie.
8. Reik in de auto en zoek de bediening van het stuurwiel. Gebruik de bediening:
a. Beweeg het stuurwiel helemaal naar binnen en dan helemaal naar buiten totdat het aan beide uiteinden stopt.
b. Beweeg het stuurwiel helemaal omhoog en dan helemaal omlaag totdat het aan beide uiteinden stopt.
9. Reik in de auto en zoek de bediening van de elektrische spiegels. Gebruik de bedieningselementen als volgt voor zowel de linker- als de rechterspiegel:
a. Beweeg de elektrische spiegel helemaal omhoog en dan helemaal omlaag totdat deze aan beide uiteinden stopt.
b. Beweeg de elektrische spiegel helemaal naar links en dan helemaal naar rechts totdat deze aan beide uiteinden stopt.
10. Open de bestuurdersdeur en stap terug in de auto. Stel de geheugeninstellingen van bestuurder 1 en bestuurder 2 opnieuw in volgens de instructies in de gebruikershandleiding.
11. Druk op het rempedaal en druk op de Stop/Start-knop. Start de motor.
12. Druk op de Stop/Start-knop. Stop de motor.
Uw "Geheugenfuncties" zouden weer normaal moeten werken.
Uitstekende uitwerking en nog steeds effectief meer dan een jaar nadat u het heeft gepost.

Mijn vrouw moest vanochtend haar '17 Durango R/T laten parkeren door een valet en de bediende drukte op een verscheidenheid aan knoppen om de airconditioning uit te zetten. (Om een onverklaarbare reden is hun beleid om de airconditioning uit te schakelen voor alle voertuigen die ze parkeren.) Toen ze haar voertuig terugkreeg, kon ze nauwelijks bij de pedalen komen. De easy access-functie en het geheugen voor alles waren verdwenen.

Uw instructies werkten feilloos en alles is weer in orde.

Heb dit net bij de mijne moeten doen met iets meer dan 3.000 mijl. Het is vergelijkbaar met de auto omhoog/omlaag ramen op de GTI van mijn vrouw. Die functie zou verloren gaan en ik moest hem helemaal omhoog en dan omlaag rollen om hem te resetten. Ik zou er niet aan gedacht hebben om dat voor de stoelen te doen, dus bedankt voor de info!

1 - 20 of 78 Posts