Cześć, jestem właścicielem Dodge Durango R/T 5.7L z 2014 roku i w miniony weekend mieliśmy małą burzę lodową, a kiedy wyszedłem z domu, ciężarówka była pokryta warstwą lodu. Zeskrobałem większość i pozwoliłem odmrażaczowi zająć się resztą. Kiedy jechałem do miasta, zauważyłem, że moje okna nadal się nie opuszczają. Zjechałem na pobocze i użyłem karty kredytowej, aby zeskrobać lód z rowków wokół okna i wszystko było w porządku. Pojechałem do następnego celu z opuszczonym oknem, a kiedy zaparkowałem, mogłem je bez problemu podnieść.
To wtedy sprawy się skomplikowały.
Kiedy wracałem z miejsca docelowego, zauważyłem, że okna znów się nie poruszają. Założyłem, że po prostu ponownie zamarzły, zjechałem na pobocze i zeskrobałem lód jak poprzednio, a okno opuściło się bez problemu, ale potem już się nie podnosiło. Kiedy wróciłem do domu, włożyłem ciężarówkę do garażu, aby się rozmroziła, żebym mógł ją trochę wygodniej obejrzeć. Po kilku godzinach poszedłem na nią spojrzeć i zdałem sobie sprawę, że nie tylko okno kierowcy już nie działało, ale także lusterka elektryczne ani obsługa okna pasażera z głównego przełącznika kierowcy, ale działało dobrze z przełącznika okna pasażera, a oba tylne okna pasażera działają normalnie zgodnie z oczekiwaniami.
Zrobiłem trochę badań i odkryłem, że zdarza się to od czasu do czasu i że powinienem wyjąć główny przełącznik, wyczyścić styki i wymienić. Po zrobieniu tego nic się nie zmieniło.
Decydując, że część może wymagać wymiany, poszedłem do dealera (który chciał 260+cdn + 15 dni czasu realizacji zamówienia). Na podstawie mojego numeru seryjnego powiedzieli, że potrzebna mi część miała numer seryjny "68184802AC".
Nie chcąc czekać 15 dni, udałem się do warsztatu samochodowego, aby sprawdzić, czy mają taką, którą mógłbym wypróbować. Po przeszukaniu ich inwentarza znaleźli wizualnie identyczną część o numerze seryjnym "68184802AA". Nie jestem pewien, czy to robi różnicę, ale po wyjęciu mojego przełącznika i wrzuceniu tego, problem nadal występował.
Całkowicie bezradny użyłem tego linku: (link pominięty, więc mogę opublikować, zostanie dodany w odpowiedzi), aby znaleźć schemat układu skrzynki bezpieczników i wymieniłem bezpiecznik 10A w gnieździe F66 (ponieważ był to jedyny, na którym było napisane „okna”).
W tym momencie, chociaż nie jestem najbardziej obeznany mechanicznie, moim celem jest po prostu zidentyfikowanie problemu, zanim rozważę oddanie ciężarówki do serwisu i miałem nadzieję, że może istnieje jakiś łatwy cudowny lek, który ktoś inny zidentyfikował dla tego problemu w przeszłości.
Wszelka pomoc byłaby mile widziana.
To wtedy sprawy się skomplikowały.
Kiedy wracałem z miejsca docelowego, zauważyłem, że okna znów się nie poruszają. Założyłem, że po prostu ponownie zamarzły, zjechałem na pobocze i zeskrobałem lód jak poprzednio, a okno opuściło się bez problemu, ale potem już się nie podnosiło. Kiedy wróciłem do domu, włożyłem ciężarówkę do garażu, aby się rozmroziła, żebym mógł ją trochę wygodniej obejrzeć. Po kilku godzinach poszedłem na nią spojrzeć i zdałem sobie sprawę, że nie tylko okno kierowcy już nie działało, ale także lusterka elektryczne ani obsługa okna pasażera z głównego przełącznika kierowcy, ale działało dobrze z przełącznika okna pasażera, a oba tylne okna pasażera działają normalnie zgodnie z oczekiwaniami.
Zrobiłem trochę badań i odkryłem, że zdarza się to od czasu do czasu i że powinienem wyjąć główny przełącznik, wyczyścić styki i wymienić. Po zrobieniu tego nic się nie zmieniło.
Decydując, że część może wymagać wymiany, poszedłem do dealera (który chciał 260+cdn + 15 dni czasu realizacji zamówienia). Na podstawie mojego numeru seryjnego powiedzieli, że potrzebna mi część miała numer seryjny "68184802AC".
Nie chcąc czekać 15 dni, udałem się do warsztatu samochodowego, aby sprawdzić, czy mają taką, którą mógłbym wypróbować. Po przeszukaniu ich inwentarza znaleźli wizualnie identyczną część o numerze seryjnym "68184802AA". Nie jestem pewien, czy to robi różnicę, ale po wyjęciu mojego przełącznika i wrzuceniu tego, problem nadal występował.
Całkowicie bezradny użyłem tego linku: (link pominięty, więc mogę opublikować, zostanie dodany w odpowiedzi), aby znaleźć schemat układu skrzynki bezpieczników i wymieniłem bezpiecznik 10A w gnieździe F66 (ponieważ był to jedyny, na którym było napisane „okna”).
W tym momencie, chociaż nie jestem najbardziej obeznany mechanicznie, moim celem jest po prostu zidentyfikowanie problemu, zanim rozważę oddanie ciężarówki do serwisu i miałem nadzieję, że może istnieje jakiś łatwy cudowny lek, który ktoś inny zidentyfikował dla tego problemu w przeszłości.
Wszelka pomoc byłaby mile widziana.