Dodge Durango Forum banner
21 - 33 of 33 Posts
Ik ben hiermee begonnen;

Image

Gebruikte onderdelen;

Double DIN beugel (gebruikt door modellen die standaard met NAV werden geleverd) 55056269-AD - $12,20 + belasting van de dealer
Bezel/Head Unit Surround (nogmaals, gebruikt door modellen die standaard met NAV werden geleverd) 1DK921D5AA $123,03 Van Tasca (via Ebay) Nb deze code is kleurstelling specifiek, dit is Zilver/Grijs
Gizmo om stuurwielbediening te interpreteren PAC RP4-CH11 $74,99 + belasting van Crutchfield
Double Din installatiekit Gratis van Crutchfield vanwege het kopen van de head unit daar. Ik loog tegen hun tool en vertelde ze dat ik een Durango met Nav had, zodat ze geloofden dat het zonder verdere aanpassingen zou passen

Iemand met meer tijd/vaardigheid zou waarschijnlijk kunnen knutselen aan de montagebeugel en de bezel om die kosten te vermijden. Merk ook op dat sommige eBay-verkopers de bezel en de beugel bundelen, dus het is de moeite waard om te zoeken.

Het proces is heel eenvoudig. Ik verontschuldig me bij voorbaat voor de wazigheid van sommige van deze foto's. Ik heb ze met mijn mobiele telefoon gemaakt, omdat ik vergeten was mijn camera mee te nemen.

Stap 1 verwijder twee zeskantige schroeven van het bovenoppervlak van het vak onder de bezel. Van onderaf gezien;

Image

De enigszins vage cirkelvormige vorm naar de onderkant en iets rechts van het midden is de kop van de schroef. Er zijn er twee, één aan elke kant.

Stap 2 trek heel voorzichtig aan de bezel, beginnend aan de onderkant, wees heel voorzichtig en trek niet te ver, sommige bedrading heeft niet veel speling. Zodra alle clips loskomen, kantel je deze iets naar voren om bij de HVAC-aansluitingen te komen.

Image
Image

Ja, die onderste kabel is aangesloten op de achterkant van de 'lege' in de voorkant van de bezel. Er zijn verschillende clips op deze aansluitingen. Ik hoopte ze op ten minste een van deze foto's te hebben vastgelegd, maar dat is blijkbaar mislukt. Maar geen van hen was te ingewikkeld, dus ik ben er zeker van dat iedereen die dit zelf doet, ermee om kan gaan.

Zet de bezel opzij en schroef de head unit los van de montagebeugel

Image

Een van de vier al losgemaakt in deze afbeelding.

Trek hem er voorzichtig uit en koppel de aansluitingen los.

Image

De antenne-aansluiting (afbeelding rechts) heeft een vergrendelingskraag. Ik geloof dat je aan de kraag moet trekken om de kabel te laten bewegen, dit was erg stijf en ik moest ook een beetje op de kabel duwen.

Verwijder de beugel.

Image

Zes schroeven hiervoor, 4 duidelijk aan de voorkant, 2 achter de bedrading

Image

Alles is nu uit.

Als je aan het snijden bent, enz., dan is dit het moment. Installeer anders de vervangende beugel.

Verplaats de HAVAC-bedieningselementen, het kleine vakje en de 'lege' naar de nieuwe bezel

Image

HAVAC bovenaan had 4 schroeven, dan weer 4 aan de achterkant van het vak. Let op de nep elektrische aansluitingen. Degenen met verwarmde sets hebben hier in plaats daarvan hun bedieningselementen.

Van hieruit keer je de verwijderingsstappen om

Ik eindigde hiermee

Image
Goed gedaan! Ik ben bezig met mijn 08 Durango met een bijgewerkte stereo. Hij heeft een extra witte connector-harnas op de fabrieksstereo waar ik in moet tappen. Het is een bedradingsnachtmerrie geworden. Zal binnenkort foto's plaatsen....

Ok. Dus ik heb mijn Aspen geĂĽpgraded naar een dubbel DIN aftermarket stereo - een Kenwood DMX706s van een single DIN Pioneer-unit die in de SUV zat toen ik hem kreeg.

Lessen geleerd:
  • Als je de middenconsole-sierlijst hebt met de funky halve maan cirkels, koop dan een tweedehands sierlijst voor een navigatie-unit en probeer niet te bezuinigen (de sierlijsten kosten < $100) en koop een van die trimkits (ik heb een Scosche-kit gekregen). Het is een gedoe om het goed te laten passen. Deze YouTube-video beschrijft het proces nauwkeurig:
    . Je moet wat chirurgie aan het dashboard uitvoeren...
  • De 12v-stroomaansluiting onder de klimaatregelaars is lastig te verwijderen - er zijn twee kleine plastic clips die van voren bereikbaar zijn en die erg moeilijk in te drukken zijn om de aansluiting te verwijderen, zodat je daar in plaats daarvan een USB-aansluiting kunt plaatsen die vanaf de achterkant van de radio is aangesloten.
  • Het ziet er wel een stuk beter uit als het klaar is :)

Nog te doen:
* achteruitrijcamera installeren (en camera aan de voorkant, aangezien mijn unit beide ondersteunt) - daar zie ik niet naar uit nadat ik er net een in de auto van mijn vrouw heb geĂŻnstalleerd.

Ik ben hiermee begonnen;

Image

Gebruikte onderdelen;

Dubbele DIN-beugel (gebruikt door modellen die standaard met NAV werden geleverd) 55056269-AD - $12,20 + belasting van de dealer
Bezel/Head Unit Surround (opnieuw, gebruikt door modellen die standaard met NAV werden geleverd) 1DK921D5AA $123,03 Van Tasca (via Ebay) Nb deze code is kleurenspecifiek, dit is Zilver/Grijs
Gizmo om stuurwielbediening te interpreteren PAC RP4-CH11 $74,99 + belasting van Crutchfield
Dubbele Din installatiekit Gratis van Crutchfield vanwege het kopen van de head unit daar. Ik loog tegen hun tool en vertelde ze dat ik een Durango met Nav had, zodat ze geloofden dat het zonder verdere aanpassingen zou passen

Iemand met meer tijd/vaardigheid zou waarschijnlijk aan de montagebeugel en de bezel kunnen knutselen om die kosten te vermijden. Merk ook op dat sommige eBay-verkopers de bezel en de beugel bundelen, dus het is de moeite waard om ernaar te zoeken.

Het proces is heel eenvoudig. Ik bied mijn excuses aan voor de wazigheid van sommige van deze foto's. Ik heb ze met mijn mobiele telefoon gemaakt, omdat ik vergeten was mijn camera mee te nemen.

Stap 1 verwijder twee zeskantige schroeven van het bovenoppervlak van het vak onder de bezel. Van onderaf gezien;

Image

De enigszins wazige cirkelvormige vorm naar de onderkant en iets rechts van het midden is de kop van de schroef. Er zijn er twee, één aan elke kant.

Stap 2 trek heel voorzichtig aan de bezel, beginnend aan de onderkant, wees heel voorzichtig en trek niet te ver, sommige bedrading heeft niet veel speling. Zodra alle clips loskomen, kantel je ze iets naar voren om bij de HVAC-aansluitingen te komen.

Image
Image

Ja, die onderste kabel is aangesloten op de achterkant van de 'lege' in de voorkant van de bezel. Er zijn een verscheidenheid aan clips op deze aansluitingen. Ik had gehoopt ze op ten minste een van deze foto's te hebben vastgelegd, dat is blijkbaar niet gelukt. Maar geen van hen was te ingewikkeld, dus ik ben er zeker van dat iedereen die dit zelf doet, ermee om kan gaan.

Image

Trek hem voorzichtig eruit en koppel de aansluitingen los.

Image

De antenne-aansluiting (afbeelding rechts) heeft een vergrendelingskraag. Ik geloof dat je aan de kraag moet trekken om de kabel te laten bewegen, dit was erg stijf en ik moest ook een beetje op de kabel duwen.

Verwijder de beugel.

Image

Image

Alles is nu uit.

Als je aan het snijden bent, enz., dan is dit de tijd. Installeer anders de vervangende beugel.

Verplaats de HAVAC-bedieningselementen, het kleine vakje en de 'lege' naar de nieuwe bezel

Image

HAVAC bovenaan had 4 schroeven, dan weer 4 aan de achterkant van het vak. Let op de nep elektrische aansluitingen. Degenen met verwarmde sets hebben hier in plaats daarvan hun bedieningselementen.

Ik eindigde hiermee

Image
Als ik dit doe, werkt mijn dvd-speler voor achteren dan nog zoals het hoort?

Ik probeer een dubbele din te installeren in de Durango van mijn vrouw, ze heeft een 05 met het infinity-systeem. Ik heb de PAC-adapter gekocht omdat me werd verteld dat ik die nodig heb, maar ik ben er niet zo zeker van, ik heb hem 3 keer bedraad en ga elke keer terug naar de fabrieksradio omdat ik de versterker niet kan aanzetten en audio kan afspelen.

Hulp aub. Ik heb verschillende forums gelezen, gegoogeld etc. zonder succes :(
Ik had een vergelijkbaar probleem met de PAC-adapter....Ik heb een dubbele DIN-radio in de mijne geplaatst, met het infinity-systeem....Ik zal morgen een foto plaatsen. Ik moest Crutchfiled bellen van wie ik hem had gekocht en hem aan de telefoon hebben om de bedrading te bespreken...de foto's die me vertelden hoe ik het moest doen, waren onzin. Ik wou dat ik je kon vertellen wat ik heb gedaan, maar het is alweer een hele tijd geleden dat ik dit heb gedaan.

Voor de mijne heb ik de bestaande zilveren plastic rand afgesneden om de maat van de dubbele DIN te passen...dus als ik hem eruit haal, heb ik een nieuwe rand nodig...lol

Ik heb ook de plastic beugel die de radio vasthield, laten zitten en de achterkant ervan afgesneden zodat hij open kon om de nieuwe radio te passen, ik dacht dat het oké zou zijn om de radio vast te houden, en het is goed gegaan.

In maart heb ik een JVC 10.1" Media Receiver met iDataLink Maestro Module laten installeren. Linksonder, tegenover de sigarettenaansteker, had ik ook een HDMI- en USB-poort laten installeren, aangezien daar niets zat.
Gebruikt die module alleen de sensoren die af fabriek zijn uitgerust? Ik ben van plan om een transmissie- en olietemperatuurmeter aan de mijne toe te voegen, aangezien ik behoorlijk wat zwaar transport doe.

Ik heb de unit op mijn '07 Durango ook geĂĽpgraded met een Pioneer dubbel DIN unit en veel foto's gemaakt. Zal ze hier snel plaatsen nadat ik de 5000 foto's op mijn telefoon heb bekeken!

Ik ben hiermee begonnen;

Image

Gebruikte onderdelen;

Dubbele DIN-beugel (gebruikt door modellen die standaard met NAV werden geleverd) 55056269-AD - $12,20 + belasting van de dealer
Bezel/Head Unit Surround (opnieuw gebruikt door modellen die standaard met NAV werden geleverd) 1DK921D5AA $123,03 Van Tasca (via Ebay) Nb deze code is kleurenspecifiek, dit is Zilver/Grijs
Dubbele Din installatiekit Gratis van Crutchfield vanwege het kopen van de head unit daar. Ik loog tegen hun tool en vertelde ze dat ik een Durango met Nav had, zodat ze geloofden dat het zonder verdere aanpassingen zou passen

Iemand met meer tijd/vaardigheid zou waarschijnlijk aan de montagebeugel en de bezel kunnen knutselen om die kosten te vermijden. Merk ook op dat sommige eBay-verkopers de bezel en de beugel bundelen, dus het is de moeite waard om daarnaar te zoeken.

Het proces is heel eenvoudig. Ik bied mijn excuses aan voor de wazigheid van sommige van deze foto's. Ik heb ze met mijn mobiele telefoon gemaakt, omdat ik vergeten was mijn camera mee te nemen.

Stap 1 verwijder twee zeskantkopschroeven van het bovenoppervlak van het zakgedeelte onder de bezel. Van onderaf gezien;

Image

De enigszins wazige cirkelvormige vorm naar de onderkant en iets rechts van het midden is de kop van de schroef. Er zijn er twee, één aan elke kant.

Stap 2 trek heel voorzichtig aan de bezel, beginnend aan de onderkant, wees heel voorzichtig en trek niet te ver, sommige bedrading heeft niet veel speling. Zodra alle clips loskomen, kantel je ze iets naar voren om bij de HVAC-aansluitingen te komen.

Image
Image

Ja, die onderste kabel is aangesloten op de achterkant van de 'lege' in de voorkant van de bezel. Er zijn een verscheidenheid aan clips op deze aansluitingen. Ik had gehoopt ze in minstens een van deze foto's te hebben vastgelegd, dat is blijkbaar niet gelukt. Maar geen van hen was te ingewikkeld, dus ik ben er zeker van dat iedereen die dit zelf doet, ermee om kan gaan.

Image

Trek hem er voorzichtig uit en haak de aansluitingen los.

Image

De antenne-aansluiting (afbeelding rechts) heeft een vergrendelingskraag. Ik geloof dat je aan de kraag moet trekken om de kabel te laten bewegen, dit was erg stijf en ik moest ook op de kabel duwen.

Verwijder de beugel.

Image

Image

Alles is er nu uit.

Als je aan het snijden bent, enz., dan is dit de tijd. Installeer anders de vervangende beugel.

Verplaats de HAVAC-bedieningselementen, het kleine zakding en de 'lege' naar de nieuwe bezel

Image

HAVAC bovenaan had 4 schroeven, dan weer 4 aan de achterkant van de zak. Let op de nep elektrische aansluitingen. Degenen met verwarmde sets hebben hier in plaats daarvan hun bedieningselementen.

Ik eindigde hiermee

Image
Geweldig gedaan.. Ik ben hier nu mee bezig. Ik heb een ATOTO geĂŻnstalleerd, maar het paste niet goed, dus ik heb het teruggestuurd totdat ik iets beters vind. Mijn grootste probleem was het verwijderen van de sigarettenaansteker lolol.. Wat heb je gedaan? Mijn 2009 Durango-model heeft niet de afgeronde bezel bij de radioknoppen, het is een rechthoek. Ik zie dat je een JVC hebt geplaatst. ZIET ER ECHT GOED UIT.

Geweldig werk.. Ik ben hier nu mee bezig. Ik heb een ATOTO geĂŻnstalleerd, maar het paste niet goed, dus ik heb het teruggestuurd totdat ik iets beters vind. Mijn grootste probleem was het verwijderen van de sigarettenaansteker lolol.. Wat heb je gedaan? Mijn 2009 Durango heeft niet de afgeronde rand bij de radioknoppen, het is een rechthoek. Ik zie dat je een JVC hebt geplaatst. ZIET ER ECHT GOED UIT.
Het stopcontact is slechts een connector. Je hoeft alleen maar op het lipje te drukken en het eruit te trekken. Als je het helemaal wilt verwijderen, is dat een ander probleem.

Wil dit even aangeven aangezien de thread weer actueel is. Als je dit doet, krijg je 4 dtc's als je een scan uitvoert, die allemaal zeggen "communicatie met radio verloren". Verder geen problemen, maar houd dit in gedachten

Geweldige herinneringen in die foto's! Ik had een 2005 Durango SLT 4.7L met een normale AM/FM/CD-radio, en ik kreeg een nieuwe Kenwood GPS van Crutchfield met alle adapters, etc. De bestaande montagestructuur was al redelijk dicht bij de double-DIN-maat, maar de Kenwood zou in een rare hoek zitten vanwege wat interferentie. Ik gebruikte een kniptang en een rat-tail vijl om de bestaande beugel te finetunen totdat deze mooi vlak was met de nieuwe rand die ik van eBay had gehaald. Dat was een leuke installatie. De gedrukte instructies van Crutchfield met foto's waren geweldig, en de bedradingsadapters maakten het gemakkelijk. Een jaar of zo later gooide een slechte middagstorm/microburst TWEE bomen op de Durango. We hielden van het voertuig, soepel en stil, en je kon over grote verkeersdrempels met 30 mph rijden en de veerweg zou ze gemakkelijk opslokken. :)

21 - 33 of 33 Posts