Dodge Durango Forum banner
1 - 13 of 13 Posts

TessC

· Registered
Joined
·
6 Posts
Discussion starter · #1 ·
Mijn 2000 Dodge Durango 4.7l heeft een groot aantal problemen en ik begin het punt te bereiken waarop ik niet meer weet wat ik hierna moet proberen, of dat ik denk dat de beste oplossing is om het ding gewoon te verkopen.

Het begon allemaal met een injectorcode, ik wil zeggen p0202? De truck liep prima, maar ik dacht dat het al een tijdje geleden was dat ik de injectoren had vervangen, dus ik kon ze net zo goed allemaal vervangen. Ik bestelde ze bij Amazon (ik weet het, het is een gok) en meteen verschenen er verschillende andere codes. De eerste hadden allemaal betrekking op cilinder één, bedrading naar de bobine, wat werd opgelost door de kabel gewoon weer aan te sluiten, daarna p0201, opgelost door terug te wisselen naar een oude injector. Vervolgens was er een magere brandstofcode op bank één (p0172?), dus ik verving alle injectoren op bank één terug naar de oude injectoren, wat het probleem niet oploste. Dus ik verving de stroomopwaartse O2-sensor, wat de magere brandstofcode oploste, maar nu gooit hij een p0132, een open circuit naar de O2-sensor, evenals misfires op alle even cilinders. Oké, laten we proberen deze injectoren opnieuw te vervangen, ik bestelde er een paar van een gerenommeerde bron, verving de bougies terwijl ik bezig was en maakte de MAP-sensor schoon.

Dat is waar we nu zijn, met p0202, en nog steeds met p0132 (samen met een ontstekingscode omdat mijn dynamo nu besloten heeft de geest te geven, kan ik niet eens een dag rust hebben!) Mijn huidige gedachte is om de stroomafwaartse O2-sensor te vervangen, dan de MAP, dan de PCM als we zover komen. Moet ik iets anders proberen? En op dit moment ben ik al $600 kwijt en het ding is maar $1500 waard, dus ik weet niet eens zeker of het de moeite waard is om door te gaan.
 
Mijn 2000 Dodge Durango 4.7l heeft een groot aantal problemen gehad, en ik begin het punt te bereiken waarop ik ofwel niet zeker weet wat ik hierna moet proberen, of denk dat de beste oplossing misschien is om het ding gewoon te verkopen.

Het begon allemaal met een injectorcode, ik wil zeggen p0202? De truck liep prima, maar ik dacht dat het al een tijdje geleden was dat ik de injectoren had vervangen, dus kon ik ze net zo goed allemaal vervangen. Ik bestelde ze bij Amazon (ik weet het, hit or miss) en meteen doken er verschillende andere codes op. De eerste hadden allemaal betrekking op cilinder één, bedrading naar de bobine, wat werd opgelost door de kabel gewoon weer aan te sluiten, daarna p0201, opgelost door terug te wisselen naar een oude injector. Vervolgens was er een magere brandstofcode op bank één (p0172?), dus verving ik alle injectoren op bank één terug naar de oude injectoren, wat het probleem niet oploste. Dus verving ik de upstream O2-sensor, loste de magere brandstofcode op, maar nu gooit hij een p0132, open circuit naar de O2-sensor, evenals misfires op alle even cilinders. Oké, laten we proberen deze injectoren opnieuw te vervangen, ik bestelde er een paar bij een gerenommeerde bron, verving de bougies terwijl ik bezig was en maakte de MAP-sensor schoon.

Dat is waar we nu zijn, met p0202 en nog steeds p0132 (samen met een ontstekingscode omdat mijn dynamo nu besloten heeft om de geest te geven, kan niet eens een dag rust hebben!) Mijn huidige gedachte is om de downstream O2-sensor te vervangen, dan de MAP, dan de PCM als we zover komen. Moet ik iets anders proberen? En op dit moment ben ik al $600 kwijt en het ding is maar $1500 waard, dus ik weet niet eens zeker of het de moeite waard is om door te gaan
Even een idee.... Ik heb een van die FIXD Car Scanner OBD2 Code Reader gizmo's die je in je auto kunt steken om je allerlei voertuiginformatie en -statistieken te geven... inclusief WAT je code daadwerkelijk betekent en doet. Moet veel goedkoper zijn dan de hit & miss methode die je gebruikt en een stuk minder frustrerend, denk ik.
 
Discussion starter · #3 ·
Slechts een idee.... Ik heb een van die FIXD Car Scanner OBD2 Code Reader-dingen die je in je auto steekt om je allerlei voertuiginformatie en -statistieken te geven... inclusief WAT je code daadwerkelijk betekent en doet. Moet veel goedkoper zijn dan de gokmethode die je gebruikt en een stuk minder zenuwslopend, denk ik.
Mijn gissingen zijn niet willekeurig geweest, ik heb de aanbevolen oplossingen voor elke code opgezocht die verschijnt. Klinkt alsof ik er later deze week een in handen kan krijgen, misschien wat extra info, vingers gekruist
 
Mijn gissingen zijn niet willekeurig geweest, ik heb de aanbevolen oplossingen voor elke code opgezocht zodra ze opdoken. Klinkt alsof ik er later deze week een in handen kan krijgen, misschien geeft dat wat extra info, vingers gekruist
Opzoeken en gediagnosticeerd worden zijn twee verschillende dingen. Als je een codelezer gebruikt, ja, dan vertelt die je alleen wat de foutcodes zijn en dan moet je die opzoeken. De FIXD doet beide en meer in één keer. Ik heb VEEL tijd en moeite en kosten bespaard met de mijne. Succes met het oplossen van je problemen. Ik ben niet elektrisch onderlegd, behalve ampères, + & - , dus die probleemoplossingen zijn soms gewoon mijn tijd niet waard. Helaas zijn ze duur in een garage.
 
Welnu, P0202 zou cilinder 2 zijn en de code zegt open circuit naar de brandstofinjector. Dus eerst had u moeten controleren op tekenen van een draadprobleem, schuren, een gebarsten of gecorrodeerde connector. Als dat er allemaal goed uitziet, dan wilt u de weerstand van de injector controleren en ik zou deze vergelijken met andere om te zien of de waarde afwijkt. Ze zouden allemaal vergelijkbaar moeten zijn. Als injector 2 hoger is dan degenen ernaast, dan zou u kunnen aannemen dat u gewoon een injectorprobleem heeft.

Injectoren gaan niet allemaal kapot en gaan vaak de levensduur van het voertuig mee, dus zoals u opmerkte, is kopen bij Amazon niet alleen een kwestie van vallen en opstaan, maar u moet wel de juiste injector krijgen. Te groot kan problemen veroorzaken, net als te klein... en beide kunnen dan problemen met de O2-sensor veroorzaken.

Ik zou teruggaan naar de OEM-onderdelen en opnieuw beginnen.
 
1 - 13 of 13 Posts