Mijn 2000 Dodge Durango 4.7l heeft een groot aantal problemen en ik begin het punt te bereiken waarop ik niet meer weet wat ik hierna moet proberen, of dat ik denk dat de beste oplossing is om het ding gewoon te verkopen.
Het begon allemaal met een injectorcode, ik wil zeggen p0202? De truck liep prima, maar ik dacht dat het al een tijdje geleden was dat ik de injectoren had vervangen, dus ik kon ze net zo goed allemaal vervangen. Ik bestelde ze bij Amazon (ik weet het, het is een gok) en meteen verschenen er verschillende andere codes. De eerste hadden allemaal betrekking op cilinder één, bedrading naar de bobine, wat werd opgelost door de kabel gewoon weer aan te sluiten, daarna p0201, opgelost door terug te wisselen naar een oude injector. Vervolgens was er een magere brandstofcode op bank één (p0172?), dus ik verving alle injectoren op bank één terug naar de oude injectoren, wat het probleem niet oploste. Dus ik verving de stroomopwaartse O2-sensor, wat de magere brandstofcode oploste, maar nu gooit hij een p0132, een open circuit naar de O2-sensor, evenals misfires op alle even cilinders. Oké, laten we proberen deze injectoren opnieuw te vervangen, ik bestelde er een paar van een gerenommeerde bron, verving de bougies terwijl ik bezig was en maakte de MAP-sensor schoon.
Dat is waar we nu zijn, met p0202, en nog steeds met p0132 (samen met een ontstekingscode omdat mijn dynamo nu besloten heeft de geest te geven, kan ik niet eens een dag rust hebben!) Mijn huidige gedachte is om de stroomafwaartse O2-sensor te vervangen, dan de MAP, dan de PCM als we zover komen. Moet ik iets anders proberen? En op dit moment ben ik al $600 kwijt en het ding is maar $1500 waard, dus ik weet niet eens zeker of het de moeite waard is om door te gaan.
Het begon allemaal met een injectorcode, ik wil zeggen p0202? De truck liep prima, maar ik dacht dat het al een tijdje geleden was dat ik de injectoren had vervangen, dus ik kon ze net zo goed allemaal vervangen. Ik bestelde ze bij Amazon (ik weet het, het is een gok) en meteen verschenen er verschillende andere codes. De eerste hadden allemaal betrekking op cilinder één, bedrading naar de bobine, wat werd opgelost door de kabel gewoon weer aan te sluiten, daarna p0201, opgelost door terug te wisselen naar een oude injector. Vervolgens was er een magere brandstofcode op bank één (p0172?), dus ik verving alle injectoren op bank één terug naar de oude injectoren, wat het probleem niet oploste. Dus ik verving de stroomopwaartse O2-sensor, wat de magere brandstofcode oploste, maar nu gooit hij een p0132, een open circuit naar de O2-sensor, evenals misfires op alle even cilinders. Oké, laten we proberen deze injectoren opnieuw te vervangen, ik bestelde er een paar van een gerenommeerde bron, verving de bougies terwijl ik bezig was en maakte de MAP-sensor schoon.
Dat is waar we nu zijn, met p0202, en nog steeds met p0132 (samen met een ontstekingscode omdat mijn dynamo nu besloten heeft de geest te geven, kan ik niet eens een dag rust hebben!) Mijn huidige gedachte is om de stroomafwaartse O2-sensor te vervangen, dan de MAP, dan de PCM als we zover komen. Moet ik iets anders proberen? En op dit moment ben ik al $600 kwijt en het ding is maar $1500 waard, dus ik weet niet eens zeker of het de moeite waard is om door te gaan.